Biblioteca

•  La biblioteca de l'escola disposa d'un espai on es concentra el fons bibliotecari del centre i on es desenvolupen les activitats referides a l'animació a la lectura, bibliopati, préstec de llibres, racó de contes per als més menuts.

• També disposa de dos ordinadors per a poder dur a terme la recerca d'informació que faci falta per al desenvolupament de les diferents activitats plantejades pels mestres.

• Compta amb un fons de més de 3000 llibres i des de fa uns anys amb la inestimable col·laboració d'unes mares de l'escola que ens porten el manteniment i la catalogació amb el programa informàtic Pèrgam.

FUNCIONAMENT DE LA BIBLIOTECA

• Tots els cursos compten amb una hora setmanal de biblioteca en la qual els nens i nenes agafen llibres en préstec per llegir a casa durant una setmana i expliquen al professor o a la professora el llibre llegit, realitzen activitats de dinamització i animació a la lectura

• Cada cicle programa diferents activitats d'animació a la lectura conjuntament amb la biblioteca de l'escola i la del poble.

ANIMACIÓ A LA LECTURA

• La biblioteca és una capsa plena de sensacions i sentiments, però no està tancada, només espera que algú s’atreveixi a obrir-la (Jaume Centelles, premi Rosa Sensat 2004).

• Amb l’animació a la lectura des del CEIP Santa Maria de Cervelló pretenem que aquesta capsa s’obri, i que s’obri per iniciativa dels i de les alumnes del centre.

• El paper del mestre és el de fer d’intermediari, facilitem que els i les alumnes s’apropin als recursos de la biblioteca i que gaudeixin d’allò que fan quan visiten aquest espai de l’escola; d’aquesta manera ajudem a iniciar el procés d’estimar la lectura.

GUIA DE LECTURA PER A LES FAMÍLIES

A continuació teniu una petita guia de lectura que es del tot recomanable per a qualsevol alumne de primària, esperem que us sigui de molta utilitat:

Descarregar Guia de lectura

EL RODAMÓN DE LA BIBLIOTECA US RECOMANA

La biblioteca us dona un cop de mà recomanant una sèrie de llibres que poden agradar als vostres fills i filles.

A PARTIR DE 5 ANYS :

• Genechten, Guido van. Una abraçada!. Símbol editors
  • Marta Carreras i Santi Catchot. El conte d’en Fosquet. Ed.Cesma.
  • Escala, Jaume, Solé Vendrell, Carme. Magenta, la petita fada. Barcelona. Ed Lumen.
  • Grant, Joan. Gat i peix. Ed Albur (Libros del zorro rojo).
  • Holzwarth, Werner; Erlbruch, Wolf. La Talpeta que volia saber qui li havia fet allò en el cap. Barcelona Kalandraca .
  • Larreula, EnricEl nen nou i diferent.Ed: Cruïlla.

ENTRE 6 I 8 ANYS :

• Duch i Balfagó, Pere.Contes per a estimar els llibres. Ed. Brosquil
  • LLongueres, Joan. El Rei Panxagrossa. Edicions del Pirata .
  • Boada, Francesc. El Molinet màgic: rondalla recollida per Joan Amades. Barcelona, La Galera.
  • Chen, Chih-Yuan. Guji guji. — Edicions Thule, 2005.
  • Noguès, Jean-Côme. El geni del gessamí. Editorial Zendrera Zariquiey
  • ELZBIETA.. En Flon Flon i la Museta. Barcelona. Ed Cruïlla.
  • Gaarder, Jostein. Los enanos amarillos Ed. Siruela

ENTRE 8 I 9 ANYS :

• Tortajada, Anna. L’home gris del país de les màquines.EDICIONS BAULA.
  • Navaro, Rosa.La Odisea contada a los niños Ed. Edebé
  • Rivas, Noé. El llarg viatge de l’arc de Sant Martí. Barcelona. Ed. Baula
  • Millan, José Antonio¡Me como esa coma! Ed. RBA libros
  • Elena O’Callaghan. L’avi Pillastre. Barcelona. Ed. Baula

ENTRE 9 I 12 ANYS :

• Hausfater-Douïeb, Rachel ; Latyk, Olivier.El nen estel. Baula, 2003
  • Pons,Pere.Crispetes per a la Norma Schweizer.. Ed: Cruïlla.
  • Larreula, Enric. Ala de corb. Barcelona. Baula
  • Masana, Hermínia, Segrest a Bagdad. Barcelona. Barcanova